BMW Concept Compact Sedan
08 Grudzień 2015

BMW Concept Compact Sedan

Sportowe, eleganckie, ekskluzywne – idealne, by robić wrażenie

Na Auto Guangzhou 2015, jednych z największych międzynarodowych targach samochodowych w Chinach, BMW Group zaprezentowała coś wyjątkowo ciekawego: własną wizję czterodrzwiowej limuzyny w segmencie aut kompaktowych – BMW Concept Compact Sedan. „BMW Concept Compact Sedan pokazuje, jaki potencjał tkwi naszym zdaniem w kompaktowej limuzynie. Taki samochód nie tylko zapewnia kierowcy i pasażerom wiele przestrzeni na niewielkiej powierzchni, ale oferuje też typowy dla BMW sportowy charakter i elegancję znaną tylko z dużych limuzyn BMW.


Ze względu na spodziewany duży potencjał rozwoju chińskiego rynku kompaktowych samochodów premium BMW przeprowadziło szeroko zakrojone badania rynkowe dotyczące aktualnych trendów i docelowych klientów w tym segmencie. BMW Concept Compact Sedan jest odzwierciedleniem podejścia do życia młodego pokolenia w Chinach: pewnego siebie, dynamicznego, wysoko ceniącego jakość, z wyczuciem estetyki.

Płaski przód auta podkreślający jego szerokość prezentuje się równie sportowo, co boki. Charakterystyczne dwie „nerki” i podwójne okrągłe reflektory sprawiają, że BMW Concept Compact Sedan jest od razu rozpoznawalne jako samochód marki BMW. Charakterystyczny kształt i wielkość atrapy chłodnicy odzwierciedla wyjątkowy charakter samochodu będący spójnym połączeniem zwinności, sportowych cech i elegancji. Sześciokątne, dynamicznie przycięte podwójne reflektory diodowe wskazują w stronę atrapy chłodnicy, łącząc ją wizualnie z partią reflektorów, co daje wrażenie, jakby auto patrzyło skupionym wzrokiem na drogę. Centralny wlot powietrza w kształcie V jest punktem początkowym stałego motywu, który dzieli dolną część przodu na trzy części, zwiększając wizualnie jego szerokość. Przenikające i łączące się wzajemnie powierzchnie oraz współgranie różnych poziomów tworzy dodatkową głębię i dynamikę kształtów.


Spojrzenie do wnętrza kompaktowego sedana BMW pozwala od razu zauważyć przynależność auta do rodziny BMW. Kokpit jest wyraźnie zorientowany na kierowcę: wszystkie linie, kształty i elementy obsługi uporządkowane są według kierowcy i jego potrzeb. Widać to wyraźnie dzięki tzw. stylistyce „Cone of Vision”, zwężającym się w kierunku jazdy liniom wokół kierownicy, za którymi podąża cała stylistyka strefy kierowcy.