BMW M2 Coupe
10 Grudzień 2015

BMW M2 Coupe

Charakterystyczny desing M

Tradycja wytwarzania przez BMW kompaktowych sportowców podbijających świat i serca ma już przeszło 40 lat. BMW 2002 turbo w swoim czasie doskonale wpisywało się w aspiracje marki, by jego auta cechowały wyjątkowa dynamika, najwyższa zwinność i optymalne poddawanie się kontroli kierowcy. Wyposażone w wyczynowy silnik rzędowy o 6 cylindrach i pojemności 3 l, z napędem na tylne koła, jeżdżące na ultralekkim układzie jezdnym M z aluminium i ozdobione wyjątkowo pełnymi emocjami liniami nadwozia, nowe BMW M2 Coupe jest doskonale przygotowane do dostarczania najlepszych możliwych doznań z jazdy.

Auto już na pierwszy rzut oka jest bez wątpliwości rozpoznawalne jako członek rodziny BMW M, a jego atletyczne kształty znakomicie podkreślają wyjątkowo dynamiczny charakter. Podczas tworzenia nadwozia inspiracją były modele z historii BMW Motorsport, dzięki czemu BMW M2 Coupe wyraźnie sygnalizuje swój wyjątkowy potencjał.

Charakter typowy dla aut M znajdziemy także w stylizacji wnętrza – gdzie szerokie zastosowanie Alcantary (także na boczkach drzwiowych i konsoli środkowej) oraz nieskrywanego włókna węglowego współtworzą tyleż szlachetną, co sportową atmosferę, co dodatkowo podkreślają niebieskie przeszycia i haftowane logo M na niektórych detalach. Zaś sportowe fotele, sportowa kierownica M i dźwignia zmiany biegów M zapewniają kierowcy BMW M2 Coupe doskonałą kontrolę nad samochodem.

Nowo opracowany 3-litrowy, rzędowy, 6-cylindrowy silnik benzynowy w BMW M2 Coupe uosabia najlepsze tradycje BMW M i gwarantuje maksimum radości z jazdy na torze, ale i doskonale sprawdza się w codziennym użytkowaniu. Będąc wśród silników turbodoładowanych ekstremalnie wysokoobrotową jednostką, zarazem szokuje równomiernością linearnego rozwijania mocy w ogromnym zakresie obrotów, zachwycając zarazem charakterystycznym brzmieniem.


Silnik ten rozwija 272 kW/370 KM przy 6500 obr./min, a maksymalnie kręci się do 7000/min (średnie spalanie: 8,5 l/100 km, emisja CO2: 199 g/km – z opcjonalną skrzynią dwusprzęgłową M DKG odpowiednio 7,9 l/100 km i 185 g/km), a tym samym ustanawia nowy wzorzec w segmencie wyczynowych aut kompaktowych. Prędkość maksymalna – elektronicznie ograniczona – wynosi tu 250 km/h, co po wykupieniu pakietu M Driver's może być podniesione elektronicznie do 270 km/h.


W tej jednostce napędowej zastosowano najnowszą generację technologii BMW M TwinPower Turbo, na którą składa się dwuślimakowa turbosprężarka, bezpośredni wtrysk benzyny High Precision Injection, bezstopniowo zmienne fazy rozrządowe (Double VANOS) po obu stronach silnika oraz zmienny wznios zaworowy VALVETRONIC. Dzięki temu silnik bardzo spontanicznie reaguje na ruchy pedału gazu, optymalnie rozwija swą wspaniałą moc, a zarazem oszczędnie się obchodzi z paliwem.