Cyfrowa rewolucja w serwisach Lexusa
15 Sierpień 2018

Cyfrowa rewolucja w serwisach Lexusa

Lexus uruchomił projekt pilotażowy wykorzystujący rozwiązania z dziedziny tzw. rzeczywistości rozszerzonej

Zastosowanie najnowocześniejszych technologii

Najnowocześniejsza technologia zrewolucjonizuje podejście do napraw samochodów - serwisantom pozwoli sprawniej i szybciej rozwiązywać problemy techniczne, a klientom umożliwi lepszy wgląd w to, co dzieje się z ich autem. System wykorzystuje specjalne okulary HMT-1 firmy RealWear i umożliwia noszącemu je technikowi dwustronną łączność wizyjną i głosową z innymi osobami.

Niezwykłe, niezniszczalne okulary

Okulary HMT-1 to w istocie umieszczony na ruchomym ramieniu w polu widzenia użytkownika miniaturowy tablet pracujący pod kontrolą systemu Android, wyposażony w kamerę, mikrofon i głośniczek, a także funkcję sterowania głosem. Urządzenie, opracowane przez firmę RealWear z myślą o zastosowaniach przemysłowych, jest całkowicie odporne na wodę i pył oraz uderzenia.

Konsultacje w czasie rzeczywistym

W analogiczny sposób serwisant może pokazać podzespoły pojazdu konsultantowi znajdującemu się w odległym nawet o setki czy tysiące kilometrów centrum technicznym. Dzięki dwustronnej łączności głosowej i wizyjnej, konsultant może poprosić serwisanta o pokazanie konkretnych detali pod dowolnym kątem, a także przekazać mu np. odpowiednie schematy, które zostaną wyświetlone na ekraniku w jego polu widzenia.