Cztery pierścienie prezentują nowe modele
15 Październik 2015

Cztery pierścienie prezentują nowe modele

Sportowe i technicznie zaawansowane: nowe Audi S4 i S4 Avant

Te sportowe i zaawansowane technicznie auta serii A4, dzięki inteligentnej, lekkiej konstrukcji, mocnym silnikom i bogatemu pakietowi najnowszych rozwiązań technicznych, zdecydowanie wyprzedzają konkurencję.

Serce modeli S, to na nowo zaprojektowany, turbodoładowany silnik V6 z bezpośrednim wtryskiem paliwa. Jednostka 3.0 TFSI generuje moc 260 kW (354 KM), a jej moment obrotowy 500 Nm, dostępny jest w szerokim przedziale od 1300 do 4500 obr./min. Silnik góruje nad swoim poprzednikiem pod względem mocy i momentu obrotowego, przy jednocześnie znacznie mniejszym zużyciu paliwa i zredukowanym ciężarze.

Motor rozpędza Audi S4 od 0 do 100 km/h w 4,7 sekundy, a jego prędkość maksymalna, ograniczona elektronicznie, wynosi 250 km/h. Audi S4 Limousine zużywa poniżej 7,4 litra benzyny na 100 km i emituje tylko 170 g CO2 na km.

Moc generowana przez jednostkę 3.0 TFSI przekazywana jest na jezdnię za pośrednictwem stałego napędu na cztery koła quattro. To charakterystyczna cecha każdego modelu typu S marki Audi. W normalnym trybie jazdy, jego samoblokujący, międzyosiowy mechanizm różnicowy, kieruje 60 procent mocy momentu obrotowego na tylną oś, a 40 procent na oś przednią. W zależności od zaistniałej sytuacji, nawet 70 procent momentu może zostać skierowane na oś przednią i nawet aż 85 procent na oś tylną.

W przestronnym wnętrzu może wygodnie podróżować pięcioro pasażerów. Komfort akustyczny podróży wyznacza nowe standardy w tej klasie, a jakość wykończenia jest bardzo wysoka.

Homogeniczny przebieg linii z szerokim pasmem nawiewów na tablicy rozdzielczej i zintegrowanym panelem obsługi klimatyzacji, nadaje wnętrzu wrażenia szerokości i przestrzeni.

Jedną z technicznych innowacji obu modeli jest opcjonalny, wirtualny kokpit Audi virtual cockpit. Ta w pełni cyfrowa tablica rozdzielcza, to 12,3-calowy ekran wysokiej rozdzielczości, wyświetlający bogate graficznie, szczegółowe informacje dotyczące drogi i danych samochodu. Kierowca może wybierać między trzema widokami – jeden z nich to ekskluzywny ekran sportowy, na którym centralną pozycję zajmuje obrotomierz.

Sportowe fotele S obito kombinacją skóry Perlnappa i tkaniny Alcantara w kolorze Soul, szarym Rotor i czerwonym Magma. Fotele mają regulowane boki, zintegrowane zagłówki i pneumatyczną funkcję masażu. Typowe dla modeli S jest to, że we wnętrzu dominuje czerń.

Standardowe podwozie sportowe S zawieszono o 23 mm niżej niż w przypadku modelu bazowego. Taki sam prześwit ma opcjonalne podwozie z aktywnym systemem kontroli zawieszenia.

Audi rozpocznie dostawy obu nowych modeli S w roku 2016.