FCA What’s Behind – odcinek 3
13 Lipiec 2019

FCA What’s Behind – odcinek 3

Trzeci odcinek prezentuje ośrodek doświadczalny Grupy FCA, w którym przeprowadza się 200 000 godz. testów rocznie

FCA What's Behind

Pierwsze odcinki projektu FCA What's Behind opowiadały o testach samochodów przeprowadzanych w arktycznych temperaturach w Arjeplog, w Szewcji i w gorącym klimacie Upington, w RPA. W trzecim odcinku, FCA otwiera drzwi Balocco Proving Ground, jednego z największych ośrodków badawczo-rozwojowych na świecie: położonego na obszarze ponad 6 km2 w północnych Włoszech.

Od zawodów po auta do codziennego użytku

Początkowy projekt przewidywał tor główny, obecnie Misto Alfa Romeo, wykonany inspirując się torami Mistrzostw Świata Formuły 1: z toru wyścigowego w Monzy zaczerpnięto wielki zakręt, zwany dzisiaj zakrętem Biassono i pierwszy z dwóch zakrętów Lesmo. Do działalności ściśle związanych z produkcją seryjną, do jakich tor był specjalnie zaprojektowany, dołączała się w przeszłości działalność Autodelta, działu zajmującego się wyścigami Alfa Romeo.

Dziesięć lat w pięć miesięcy

Obecnie centrum doświadczalne dysponuje 26 różnymi torami, o łącznej długości 80 km, z ponad 50 różnymi nawierzchniami. Oprócz Misto Alfa Romeo, ośrodek ma tory niezbędne do kompletnego rozwoju samochodów, od wysokiej prędkości po off-road, aż po niską przyczepność. Nie brakuje różnego rodzaju komór klimatycznych, przejazdów przez wodę, warsztatów, magazynów, stacji paliw czy myjni samochodowych.