Hybrydy stanowią 45% sprzedaży Toyoty
15 Kwiecień 2018

Hybrydy stanowią 45% sprzedaży Toyoty

Toyota Motor Europe ogłosiła wyniki sprzedaży w pierwszym kwartale 2018 roku

Europejczycy kupili w pierwszym kwartale 125 400 hybryd

Samochody elektryczno-spalinowe stanowią obecnie 45% całkowitej sprzedaży Toyota Motor Europe, zaś w krajach Europy Zachodniej ich udział wzrósł aż do 55%. Przyczynił się do tego sukces Toyoty C-HR. Wersja hybrydowa, która odpowiada za 80% sprzedaży modelu, ilustruje zmianę zainteresowań klientów Toyoty z konwencjonalnych aut spalinowych na hybrydy.

Dr Johan van Zyl, prezydent i CEO Toyota Motor Europe:

Jesteśmy bardzo zadowoleni, że bardzo dobra sprzedaż Toyoty w 2017 roku znalazła kontynuację w tym roku. Europejski rynek samochodów nadal rośnie, ale nasze wyniki są jeszcze lepsze. Spodziewam się, że 2018 rok zakończy się kolejnymi wzrostami sprzedaży, szczególnie aut hybrydowych”.

Wzrost sprzedaży modeli Toyoty

Marka Toyota uzyskała w pierwszym kwartale sprzedaż 261 700 egzemplarzy, o 4% więcej niż rok wcześniej. Najwyższe wyniki uzyskał Yaris (65 400 egz.) Toyota C-HR (36 500 egz.) oraz Auris (33 800 egz.). Największe wzrosty zanotowały PROACE Verso (+128%), Yaris Hybrid (+47%) i RAV4 Hybrid (+22%).