Kurtyna w górę: nowe Audi Q2 w Genewie
04 Marzec 2016

Kurtyna w górę: nowe Audi Q2 w Genewie

Bardzo funkcjonalny, kompaktowy SUV o emocjonalnej i pełnej mocy stylistyce

Ten kompaktowy SUV to miejski pojazd użytku codziennego i rekreacyjnego, łączący progresywną stylistykę i dużą funkcjonalność. Proponowane w nim systemy connectivity, infotainment i wsparcia kierowcy, pochodzą z klasy luksusowych limuzyn.

Wynikiem takiej stylistycznej idei jest mocny SUV o wyraźnych krawędziach i zarysowanych załamaniach. Z przodu, wrażenie siły potęguje wysoko umieszczona, pojedynczo obramowana, ośmiokątna osłona chłodnicy Singleframe oraz duże wloty powietrza. W oczy rzuca się również płasko opadający dach przechodzący w słupki C przy pomocy tzw. „blades” – powierzchni odróżniających się od pozostałych elementów kolorem.

Oprócz opcjonalnego Audi virtual cockpit i wyświetlacza danych na szybie, z klasy luksusowych limuzyn pochodzą także systemy wsparcia kierowcy, w tym standardowy system ochrony bezpieczeństwa pasażerów siedzących z przodu Audi pre sense front. System ten rozpoznaje sytuacje krytyczne, w których uczestniczą inne pojazdy oraz przechodnie przekraczający jezdnię przed naszym pojazdem, i w razie potrzeby inicjuje pełne hamowanie – przy niskich prędkościach aż do zatrzymania.

Dzięki wysokiemu punktowi wsiadania, dobrej widoczności i dużemu bagażnikowi (od 405 do 1050 l pojemności), Audi Q2 spełnia podstawowe wymagania stawiane przed pojazdem typu SUV. Mimo to, zaskoczeniem dla niektórych może być fakt, że w stosunku do kierownicy kierowca siedzi głęboko,
w sposób sportowy, jakby siedział w limuzynie. Na życzenie dostępne są praktyczne rozwiązania, takie jak elektrycznie zamykana i otwierana pokrywa bagażnika czy dzielona na trzy części tylna kanapa
z tunelem do przewożenia nart.

Na początek, Audi Q2 wyposażane będzie w jeden z sześciu silników. Obok trzycylindrowego silnika TFSI o pojemności jednego litra, dostępne będą dwie czterocylindrowe jednostki benzynowe
o pojemności skokowej 1,4 i 2,0 l. W ofercie są też trzy czterocylindrowe silniki wysokoprężne
o pojemności 1,6 i 2,0 l. Zakres ich mocy sięga od 116 KM do 190 KM. Alternatywnie do sześciobiegowej przekładni manualnej, Audi dla wszystkich silników oferuje siedmiobiegową, dwusprzęgłową, automatyczną skrzynię biegów S tronic. W przypadku najmocniejszej jednostki TDI oraz silnika 2.0 TFSI, montowany jest nowoskonstruowany, dwusprzęgłowy automat z nowatorskim układem zaopatrywania w olej i o zmniejszonym współczynniku tarcia.

Oba te silniki są standardowo dostępne w kombinacji ze stałym napędem na cztery koła quattro. W wersjach z napędem na oś przednią, w tyle pojazdu zastosowano zawieszenie zespolone, a
w modelach z napędem quattro – konstrukcję czterowahaczową.

Na rynku europejskim Audi Q2 pojawi się jesienią 2016 r.