Lexus UX hitem w Japonii
22 Styczeń 2019

Lexus UX hitem w Japonii

Zainteresowanie UX-em na rodzimym rynku przerosło przewidywania producenta o niesamowite 980 procent

W kolejce po nowego Lexusa

Nowy crossover Lexusa trafił do sprzedaży pod koniec ubiegłego roku, a liczba zamówień na auto wyniosła już 8 800 egzemplarzy. To znacznie więcej, niż zakładana sprzedaż 900 egzemplarzy miesięcznie. Jak podaje portal Lexus Enthusiast, jeśli japoński producent nie zwiększy produkcji, to na japońskim rynku na auto trzeba będzie czekać nawet 10 miesięcy !

Niezwykła stylistyka i inteligentne aerodynamicznie nadwozie

Najmniejszy SUV Lexusa zwraca uwagę wyjątkową stylistyką. Ale wyraźnie zaznaczone osłony wnęk kół czy zespolone, tylne lampy z 120 diodami LED nie mają jedynie ozdobnego charakteru. Ich zadaniem jest kierowanie strumienia powietrzna w taki sposób, by zwiększać stabilność auta na drodze. W modelu UX, Lexus wprowadził również pierwsze w historii aerodynamicznie wentylowane koła.

Świetne prowadzenie

Miejski crossover Lexusa został zbudowany na nowej platformie GA-C. Zastosowanie takiej konstrukcji pozwoliło na zwiększenie sztywności nadwozia i obniżenie środka ciężkości, a to przełożyło się na świetne właściwości jezdne auta. Wrażenia z jazdy dodatkowo poprawia dopracowane zawieszenie z podwójnymi wahaczami trójkątnymi z tyłu.