Napęd elektryczny Škody
02 Luty 2019

Napęd elektryczny Škody

Rozwiązania stosowane w hybrydach i samochodach w pełni elektrycznych różnią się od tych, znanych z pojazdów z silnikami spalinowymi

Budowa akumulatora w e-samochodach

Akumulator dla pojazdów typu BEV (Battery Electric Vehicle) i PHEV (Plug-in Hybrid Electric Vehicle) zbudowany jest z ogniw umieszczonych w połączonych ze sobą modułach. Škoda stawia nie tylko na innowacyjne rozwiązania, ale także na bezpieczeństwo, dlatego akumulatory posiadają trójstopniowe zabezpieczenie przed uszkodzeniem czy awarią.

Dystans na jednym naładowaniu

Obecnie samochody hybrydowe korzystając wyłącznie z silnika elektrycznego mogą pokonać odległości do 50 km. Akumulatory w samochodach typu BEV, umożliwiają przejechanie do 300 km. Koncepcyjny model VISION E, który do 2020 roku ma doczekać się wersji produkcyjnej, ma mieć imponujący zasięg wynoszący do 500 km na pełnym ładowaniu.

Ładowanie samochodów elektrycznych

Akumulatory w samochodach typu PHEV i BEV ładuje się w ten sam sposób - podłączając pojazd do źródła prądu. Można to zrobić w punktach szybkiego ładowania, które dysponują energią o wysokim napięciu i pozwalają naładować akumulator już w kilkadziesiąt minut. Punkty te są specjalnie oznaczone i znajdują się najczęściej na dużych parkingach czy stacjach benzynowych. Akumulatory można też ładować podłączając do gniazdka elektrycznego o napięciu 230V.