Nowa S-ka, nowy punkt odniesienia
11 Lipiec 2015

Nowa S-ka, nowy punkt odniesienia

Oto jak daleko zaszła dziś motoryzacja

Nowa generacja Mercedesa klasy S już na dobre zadomowiła się na naszym rynku. Auto to jednak w dalszym ciągu nie przestaje imponować.

Pojazdy luksusowe to prawdziwa wisienka na motoryzacyjnym torcie. Właśnie w tym segmencie debiutują najbardziej zaawansowane rozwiązania i najnowocześniejsze złożone systemy elektroniczne. Każda kolejna odsłona Audi A8, BMW serii 7 czy Mercedesa S na nowo ustala wzorzec auta luksusowego. Tym razem nie mogło być inaczej, nowa S-ka wraz ze swoim debiutem znów podniosła poprzeczkę daleko w górę.

W porównaniu do poprzednika, nowy mercedes jest o 4 cm dłuższy, 3 cm szerszy i 2 cm wyższy. Kokpit łączy ze sobą tradycję z nowoczesnością(dwa 12,3-calowe ekrany na desce rozdzielczej). A wszystko to wykończone ogromną ilością miękkiej skóry, polerowanego na wysoki połysk drewna i aluminium.

O poziomie dopracowania świadczy też klimatyzacja, która pozwoli ustawiać temperaturę dla każdego z czterech podróżnych z osobna. Albo fakt, że podgrzewana tutaj jest nie tylko kierownica, ale każdy podłokietnik znajdujący się w samochodzie. Na ogromne uznanie zasługuje również możliwość rozpylania zapachu oraz jonizacji powietrza w kabinie oraz uchwyty na napoje mające możliwość podgrzania lub schłodzenia naszego napoju.

Nowa S-ka, w podstawowej wersji wyposażona jest w 3-litrowy turbodoładowany silnik diesla, o mocy maksymalnej 258 KM. Według danych producenta przyspieszenie od 0-100 km/h zajmuje ok. 7,2 s., a prędkość maksymalna wynosi 250 km/h.

Ceny nowego Mercedesa zaczynają się "już" od 390 tyś. zł.