Nowe Porsche 911 Turbo i 911 Turbo S
03 Grudzień 2015

Nowe Porsche 911 Turbo i 911 Turbo S

Teraz z mocniejszym silnikiem, bardziej wyrazistym designem, bogatszym wyposażeniem

Na początku 2016 roku, podczas targów motoryzacyjnych NAIAS w Detroit, Porsche zaprezentuje kolejną atrakcję w swojej ofercie. Topowe modele serii 911 - 911 Turbo oraz 911 Turbo S - dysponują teraz o 15 kW (20 KM) mocniejszym silnikiem, mają bardziej wyrazisty design oraz rozbudowane wyposażenie.

Od chwili premiery oba będą dostępne w wersjach coupe i kabriolet. Podwójnie turbodoładowana, 6-cylindrowa jednostka o pojemności 3,8 litra w modelu 911 Turbo osiąga teraz moc 397 kW (540 KM). Przyrost mocy jest tu efektem modyfikacji kanałów dolotowych głowicy, nowych dysz wtryskiwaczy i wyższego ciśnienia paliwa. Nowy model 911 Turbo S generuje z kolei 427 kW (580 KM) - to rezultat wprowadzenia turbosprężarek z większymi kompresorami. Porsche jest wciąż jedynym producentem samochodów, który stosuje turbosprężarki o zmiennej geometrii turbiny w silnikach benzynowych.

Obie jednostki mają teraz tzw. funkcję dynamicznego doładowania - „boost”, która w dalszym stopniu polepsza reakcje silnika podczas agresywnej jazdy. Utrzymuje ona ciśnienie doładowania podczas zmian obciążenia, np. gdy kierowca zwolni na krótko pedał gazu. Dochodzi wtedy jedynie do przerwania wtrysku paliwa, podczas gdy przepustnica nadal pozostaje otwarta. W rezultacie na kolejne wciśnięcie pedału gazu silnik reaguje niemal bez zwłoki. W trybach Sport i Sport Plus działanie tej funkcji jest jeszcze bardziej odczuwalne niż w trybie Normal.

Oba topowe modele z serii 911 zapewniają porywające osiągi przy dodatkowo zmniejszonym zapotrzebowaniu na paliwo. W przypadku 911 Turbo S Coupé sprint do „setki” zajmuje 2,9 s, a jego prędkość maksymalna wynosi 330 km/h - o 12 km/h więcej niż dotychczas. 911 Turbo rozpędza się od 0 do 100 km/h w 3,0 s i osiąga prędkość maksymalną 320 km/h o - 5 km/h wyższą od poprzednika. Równocześnie zużycie paliwa wszystkich wersji obniżono średnio o 0,6/100 km. W cyklu mieszanym coupe potrzebuje jedynie 9,1 l/100 km, a kabriolet - 9,3 l/100 km. To rezultat jeszcze bardziej zaawansowanego układu elektronicznego zarządzania silnikiem i skrzynią biegów ze zmodyfikowanymi mapami zmiany biegów.

Na rynku Porsche 911 Turbo zadebiutuje pod koniec stycznia 2016 roku.