Pierwszy test zderzeniowy Polestar 1
04 Listopad 2018

Pierwszy test zderzeniowy Polestar 1

Polestar przeprowadził pierwszą próbę z całej serii testów zderzeniowych w ramach programu Polestar 1

Nadwozie z włókna węglowego

W przeciwieństwie do stalowego nadwozia, gdzie odkształcanie (wyginanie, zgniatanie) wspiera w zintegrowanych strefach kontrolowanego zgniotu redukcję energii uderzenia, która dociera do pasażerów, włókna węglowe rozprasza energię przez pękanie i rozpad. Wielkie znaczenie miał sposób, w jaki karbonowe nadwozie zareagowało na ekstremalne siły związane ze zderzeniem.

Thomas Ingenlath, Chief Executive Officer Polestar:

"To był krytyczny punkt eksperymentalny w procesie opracowywania Polestar 1. Musieliśmy wiedzieć na pewno, że pomysły i obliczenia związane z konstruowaniem tego auta były prawidłowe – i okazały się prawidłowe."

Volvo Cars Safety Centre

Próbę zderzeniową przeprowadzono w Volvo Cars Safety Centre w Goetebotgu, w Szwecji, gdzie odbywa się ogromna liczba testów zderzeniowych samochodów i innych pojazdów w symulacjach prawdziwych warunków.