Pociągi z wodorowym napędem Toyoty
06 Styczeń 2019

Pociągi z wodorowym napędem Toyoty

Toyota Motor Corporation i East Japan Railway Company podpisały umowę o współpracy w kwestii rozwoju wodorowego transportu kolejowego i drogowego

Gospodarka oparta na wodorze

Celem obu firm jest stworzenie w Japonii zrównoważonej, niskoemisyjnej gospodarki opartej na wodorze, która będzie stanowiła odpowiedź na konieczność dywersyfikacji źródeł energii i walki z globalnym ociepleniem. Toyota przekaże JR East swoją technologię wodorowych ogniw paliwowych do zastosowania w lokomotywach, natomiast JR East zbuduje na stacjach kolejowych oraz na innych swoich terenach punkty tankowania wodoru dla samochodów i autobusów.

Toyota największym promotorem transportu wodorowego

W 2014 roku Toyota wprowadziła na rynek wodorowy model Mirai. Jest to elektryczny sedan średniej wielkości, którego silnik czerpie energię z ogniw paliwowych. Produkują one prąd na bieżąco w reakcji wodoru i tlenu, a jedynym produktem ubocznym ich pracy jest woda. Mirai obecnie jest sprzedawany w Japonii, Stanach Zjednoczonych i wybranych krajach Europy.

Pojazdy zasilane ogniwami paliwowymi

Toyota produkuje także elektryczne autobusy i auta dostawcze zasilane ogniwami paliwowymi oraz jest w trakcie testów operacyjnych dużych ciężarówek z takim napędem. Koncern nie tylko inwestuje w elektryczne pojazdy na wodór, ale także wspiera rozbudowę infrastruktury produkcji i tankowania wodoru.