Torowy Lexus LC jeszcze szybszy
11 Kwiecień 2019

Torowy Lexus LC jeszcze szybszy

W tym roku zespół Toyota Gazoo Racing po raz drugi wystartuje Lexusem LC w wyścigu 24 Hours of Nürburgring

Lepsze czasy

W inauguracji nowego sezonu serii na torze Nürburgring, ekipa Toyota Gazoo Racing wystartowała z jednym autem i trzema doświadczonymi kierowcami. Do torowego Lexusa LC wsiedli Naoya Gamou, Hiroaki Ishiura i Kazuya Oshima. Gamou, uczestnik aż siedmiu 24H Nürburgring ruszył jako pierwszy, choć ze sporym opóźnieniem - z powodu gęstej mgły wyścig rozpoczął się o ponad godzinę później i zamiast czterech godzin liczył mniej niż trzy. Wyniki Japończyka natychmiast pokazały owoce pracy inżynierów Gazoo Racing w ostatnich miesiącach.

Testy wyścigowego Lexusa LC trwają

Japoński zespół wyścigowy zdecydował się na start w VLN, by w czasie prawdziwiej rywalizacji sprawdzić nowe ulepszenia i odkryć ewentualne niedociągnięcia, których nie widać podczas zwykłych testów torowych. Chociaż japońska ekipa nie zdradza szczegółów, już teraz wiadomo, że nadwozie nowego Lexusa LC jest lżejsze, sztywniejsze i lepiej dopracowane aerodynamicznie, a silnik 2UR- GSE ma lepsze osiągi, mniejsze tarcie wewnętrzne i jest niżej zamontowany.

Toyota i Lexus cenią Zielone Piekło

W tym roku Toyota Gazoo Racing już po raz 13. weźmie udział w rywalizacji 24h Nürburgring. To właśnie na niemieckim torze w 2007 roku japoński zespół po raz pierwszy wziął udział w oficjalnym wyścigu. Wtedy za auta torowe posłużyły dwie używane Toyoty Altezza - znane w Europie jako Lexus IS - a za kierownicą jednej z nich usiadł sam CEO Toyoty, Akio Toyoda. Toyota i Lexus niezwykle cenią niemiecki tor, przede wszystkim jako obiekt testowy.