Toyota KIKAI
08 Marzec 2016

Toyota KIKAI

Podziw dla technologii

Europejski debiut modelu Toyota KIKAI na Salonie Motoryzacyjnym w Genewie w 2016 r. z pewnością nie przejdzie bez echa. Samochód zaprojektowano, aby uwidocznić piękno maszyn.
Toyota KIKAI to samochód koncepcyjny w każdym calu. Mechanizmy, które zwykle ukryte są pod karoserią auta, są widoczne, a odsłonięte elementy zostały dopracowane w każdym szczególe.

Karoserię tego koncepcyjnego pojazdu z silnikiem umieszczonym między przednią i tylną osią ograniczono do absolutnego minimum, obudowując strukturalny rdzeń centralnej, trzymiejscowej kabiny. Wszystkie pozostałe komponenty znajdujące się w aluminiowej ramie pomocniczej są odsłonięte; praca wewnętrznych podzespołów pojazdu staje się tym samym częścią jego wyglądu zewnętrznego.

Zastosowany w KIKAI system hybrydowy łączy silnik elektryczny z 1.5-litrowym, 4-cylindrowym silnikiem pracującym w cyklu Atkinsona. Ten drugi jest wyposażony w elektryczną pompę wody, pasek rozrządu o ograniczonym tarciu, kolektor dolotowy wykonany z materiałów kompozytowych oraz kompaktowy kolektor wydechowy.

Tak jak wszystkie hybrydowe samochody Toyoty, również model KIKAI cechuje się cichą pracą oraz wygodną i łatwą obsługą zwłaszcza w obszarach miejskich, w których system hybrydowy umożliwia korzystanie z auta wyłącznie w trybie elektrycznym lub z ograniczonym – a więc cichym – wykorzystaniem silnika spalinowego. Automatyczna skrzynia biegów dba o płynne prowadzenie, zapewniając wygodę i pewność podczas jazdy zarówno kierowcy, jak i jego dwóm pasażerom.

Dzięki dużej powierzchni szyb w kabinie można nie tylko podziwiać otoczenie, lecz także obserwować pracę mechanizmów. Przez przednią szybę widać na przykład ruch górnych ramion przedniego zawieszenia, a małe okienka przy stopach kierowcy zapewniają podgląd ruchu opon i zawieszenia oraz przesuwającej się pod nimi nawierzchni drogi.