Zupełnie nowe Volvo XC90
08 Sierpień 2015

Zupełnie nowe Volvo XC90

Elegancja tkwi w prostocie

Dużo czasu musiało minąć, abyśmy mogli zobaczyć kolejną odsłonę suv-a spod znaku Volvo. Wszystko wskazuje na to, że warto było czekać, bo jak zapewniają konstruktorzy, samochód został zaprojektowany całkowicie od nowa. Oprócz sylwetki, nowe są również: silnik, zawieszenie i płyta podłogowa.

Prezentowane XC90 nie przypomina żadnego samochodu produkowanego przez Volvo. Od swojego poprzednika jest dłuższy aż o 14 cm, co w sumie daje blisko 5 metrów długości. Mimo pokaźnych rozmiarów, samochód zyskał na przestronności oraz elegancji. Możliwy jest wariant 7-osobowy, gdzie za dopłatą otrzymujemy trzeci rząd foteli, w których osoby średniego wzrostu nie będą narzekały na brak miejsca.

Wnętrze jest bardzo estetycznie i schludnie zaprojektowane. Nie brakuje elementów imitujących drewno, jak i zupełnie nowych dodatków, chociażby lewarka skrzyni biegów częściowo wykonanego z kryształu.

Z samochodem komunikujemy się za pomocą dużego, czytelnego, mieszczącego się na środku, dotykowego ekranu o przekątnej 12,3 cala. Jest to część interfejsu Volvo Sensus, współpracującego z systemem Android.

Do wyboru mamy 2 silniki benzynowe, 2 diesle oraz wariant hybrydowy.

Wszystkie jednostki benzynowe oraz diesle mają 2 litry pojemności, jednak różnią się osiągami. Pierwszy wariant o oznaczeniu T5 to turbodoładowana jednostka benzynowa, generująca 254 KM. Dla bardziej wymagających klientów, mocniejszą alternatywę stanowi silnik T6 z kompresorem, rozwijający zawrotną moc 320 KM. Obydwa diesle, D4 i D5, to silniki Twin Turbo, generujące kolejno 190 i 225 KM. Jak na diesle przystało, generują większy moment obrotowy od swoich benzynowych braci. Jednostka hybrydowa to połączenie 320- konnego silnika T6 z silnikiem elektrycznym, którego moc szacowana jest na 80 KM, co daje 400 KM ! W przypadku tej wersji napędu, koła przednie napędzane są przez silnik spalinowy, a tylne przez elektryczny.

Jak na solidnego SUV-a przystało, dostępne są wersje z napędem na 4 koła. Za dystrybucję napędu pomiędzy przodem i tyłem odpowiada układ Haldex 5-tej generacji. W skrócie jest to system, który dołącza drugą oś napędową, w przypadku wystąpienia różnicy prędkości obracania się kół przednich
i tylnych.

Nowe Volvo XC90 podniosło poprzeczkę konkurencji, bo to prawdziwa limuzyna ze wszystkimi wygodami. Po sukcesie pierwszej generacji modelu, można spodziewać się co najmniej tak samo dużego sukcesu.

Ceny prezentowanego modelu zaczynają się od 230 tyś. PLN